Ångerrätt och Reklamation
Ångerrätt & Retur
Till privatpersoner tillämpas lagen om distansavtal. Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt måste du meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till kundservice@skogskraft.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Även ångerblankett ska bifogas. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (returrätt gäller ej vid specialbeställda varor eller varor där det klart och tydligt står att det inte gäller). Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till SkogsKraft. Adress: HS Consulting SkogsKraft, Henrik Schough, Televägen 11, Box 169, 311 51 Ätran. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna ska skickas välpaketerade och i liknande ursprunglig förpackning. Kvitto eller följesedel från SkogsKraft ska finnas bifogat i förpackningen. Produkter med ett värde över 400 kr ska skickas spårbart. SkogsKraft återbetalar ej porto /fraktkostnader. Återbetalning sker normalt till kunden inom 10 arbetsdagar från att SkogsKraft har mottagit din vara i retur. På återbetalningsbeloppet förbehåller sig SkogsKraft rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Återbetalning via PayPal kan medföra en kostnad på ca 20-30 kr som dras av vid återbetalningen.
OBS! Ångerrätt /retur gäller inte för:
• Presentkort.
• Specialtillverkade /specialbeställda och /eller personliga varor.
• Varor på REA.
• Varor där det klart och tydligt står att det inte gäller.
• Varor köpta genom “Avgift” och ej som en produkt.
• Modifierade /ändrade varor (ex. horn på diadem om kund tagit av /snurrat på hornen etc.).
• Klippta /skurna (av kunden) fårskinn.
• Varor /Produkter köpta på plats – t.ex. mässa, marknad eller liknande.
• Digitala Kursavgifter.
Reklamation och klagomål
Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar SkogsKraft sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta SkogsKraft på kundservice@skogskraft.nu för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas omedelbart till kundservice@skogskraft.nu efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundservice@skogskraft.nu där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om SkogsKraft inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar SkogsKraft dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. SkogsKraft står för returfrakt vid godkända reklamationer.
SkogsKraft förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer SkogsKraft riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.