0

Köpvillkor

Priser

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% moms. I kassan ser man det totala priset inklusive moms och frakt.

 

Frakt

Fast fraktavgift på 89 kr.
Fraktfritt gäller för beställningar över 899 kr, eller med vissa rabattkoder.

 

Paket & Leverans

Paket skickas enbart inom Sverige, till närmsta utlämningsställe för DHL, normalt inom 1-3 vardagar efter beställning. Leverans sker normalt inom 1-3 vardagar. Sök ditt paket här.
Som kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Du får ett mail till den e-postadress du angivet vid beställning när produkten skickas. Du får sen avisering via sms om utlämningsställe. Paketet ska hämtas ut inom 14 dagar.
SkogsKraft kan tyvärr inte ta något ansvar för logistikombudets leveranstider och /eller hantering.

OBS! Väljer du manuell förskottsbetalning via Swish så skickas produkten först efter att den är betald och registrerad i systemet (kan ta upp till extra 1-2 dagars hanteringstid).

 

Om en beställning inte kommer fram

Som kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Vänligen kontakta logistikombudet i första hand om en beställning inte kommer fram inom 5-7 arbetsdagar efter att den är skickad (aviseras via mail till den angivna e-postadressen vid beställning).

Vänligen kontakta SkogsKraft vid utebliven leverans. Vid felaktigt angiven adress vid beställning står köparen för frakten vid eventuellt ett nytt köp.

 

Skada på försändelse

Upptäcker du skador på gods skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan, kontakta även SkogsKraft. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan, och därefter även kontakta SkogsKraft. Märk väl att transportskador anmälda senare än 7 dagar efter mottagandet inte ersätts.

 

Outlösta försändelser

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur så fakturerar SkogsKraft dig för de fraktkostnader som uppkommit för tur och returfrakt samt för vårt arbete med hantering av varorna. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

 

Presentkort, digitalt

• Presentkortet gäller på hela vårt sortiment
• Presentkortet gäller endast online på www.ebutik.skogskraft.nu.
• Presentkortet gäller ej som fysisk betalning på ev. mässor etc.
• Presentkortet går ej att byta- eller lösa in mot kontanter, Swish etc.
• Giltighetstid för presentkortet är 1 år från köpdatum.

 

Betalningsalternativ

– Payson


Med Payson betalar du säkert, enkelt och tryggt.
Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard, Swish och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Handla mot faktura
I samarbete med Payson erbjuder SkogsKraft dig att betala köpet mot faktura. Du måste ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i kreditprövningen. Om du gör köpet för ett företags räkning ska det vara registrerat i Sverige och du vara behörig firmatecknare för företaget samt företaget godkännas i kreditprövningen. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som anges vid köptillfället. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid utebliven betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta debiteras med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns här. Vid köp mot faktura bekräftas alltid din identitet med BankID vid köptillfället. Vid frågor /funderingar kolla även Paysons FAQ för privatpersoner.

Information om överlåtelse
Fakturan kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Betalning med Swish
Betala ditt köp tryggt och snabbt med Swish. Det ingår köparskydd från Payson. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Betalning med kort
Du kan välja att betala med Visa eller MasterCard via Payson. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Frågor om betalning? Kontakta Payson på kontakt@payson.se eller 08-470 94 00

 

Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (“företagsfaktura”).

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (“Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

 

– Swish

Swisha manuellt direkt till SkogsKraft.

Skicka totalsumman till nummer 123 113 76 11 (HS Consulting /Henrik Schough står som mottagare) direkt efter din beställning. Märk inbetalningen med ditt ordernummer. OBS! Inga avier eller fakturor skickas.
Betalning via Swish ska göras inom 24 timmar ifrån det att ordern är lagd, annars makuleras den.

– Klicka på “Välj ett annat betalsätt” i kassan.

 

SkogsKraft

SkogsKraft är en del av Henrik Schoughs företag HS Consulting, registrerat 2011. Företaget innehar F-skattebevis samt är momsregistrerat.
Adress: HS Consulting SkogsKraft, Box 169, 311 51 Ätran.

 

Ångerrätt & Retur

Till privatpersoner tillämpas lagen om distansavtal. Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt måste du meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till kundservice@skogskraft.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Även ångerblankett ska bifogas. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (returrätt gäller ej vid specialbeställda varor eller varor där det klart och tydligt står att det inte gäller). Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till SkogsKraft. Adress: HS Consulting SkogsKraft, Henrik Schough, Televägen 11, Box 169, 311 51 Ätran. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna ska skickas välpaketerade och i liknande ursprunglig förpackning. Kvitto eller följesedel från SkogsKraft ska finnas bifogat i förpackningen. Produkter med ett värde över 400 kr ska skickas spårbart. SkogsKraft återbetalar ej porto /fraktkostnader. Återbetalning sker normalt till kunden inom 10 arbetsdagar från att SkogsKraft har mottagit din vara i retur. På återbetalningsbeloppet förbehåller sig SkogsKraft rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Återbetalning via PayPal kan medföra en kostnad på ca 20-30 kr som dras av vid återbetalningen.

OBS! Ångerrätt /retur gäller inte för:
• Presentkort.
• Specialtillverkade /specialbeställda och /eller personliga varor.
• Varor på REA.
• Varor där det klart och tydligt står att det inte gäller.
• Varor köpta genom “Avgift” och ej som en produkt.
• Modifierade /ändrade varor (ex. horn på diadem om kund tagit av /snurrat på hornen etc.).
• Klippta /skurna (av kunden) fårskinn.
• Varor /Produkter köpta på plats – t.ex. mässa, marknad eller liknande.
• Digitala Kursavgifter.

 

Reklamation och klagomål

Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar SkogsKraft sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta SkogsKraft på kundservice@skogskraft.nu för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas omedelbart till kundservice@skogskraft.nu efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundservice@skogskraft.nu där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om SkogsKraft inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar SkogsKraft dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. SkogsKraft står för returfrakt vid godkända reklamationer.
SkogsKraft förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer SkogsKraft riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Produktvisning

Färg på produkterna kan skilja något från skärm till den verkliga produkten. Detta eftersom färgåtergivning på skärmar (dator, platta, mobil etc.) kan variera.
Vissa bilder är förstorade för att det lättare ska gå att urskilja detaljerna på produkten.

 

GDPR

När du som kund fyller i dina person- och kontaktuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av SkogsKraft. Uppgifterna är nödvändiga för att SkogsKraft ska kunna ge bästa service, kontakta dig och leverera produkter. Som kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt.

SkogsKraft medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till SkogsKraft kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, eventuella nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. SkogsKraft lämnar inte ut personuppgifter till tredje part.

Läs hela företagets integritetspolicy här.

 

Information om Cookies

Läs mer här

 

Ansvarsbegränsning

SkogsKraft tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
SkogsKraft accepterar inget ansvar för förseningar /fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter /produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför SkogsKrafts kontroll.

 

Förbehåll

SkogsKraft reserverar sig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. SkogsKraft förbehåller sig för eventuella tryckfel på denna webbsida, slutförsäljning av produkter, förseningar hos speditörer etc. SkogsKraft förbehåller sig rätten att när som helst företa ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på denna webbplats. De ändrade villkoren anses alltid vara accepterade i samband med order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion mellan kund och HS Consulting, SkogsKraft, som följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar till arn.se. Vid eventuell tvist följer SkogsKraft beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.