Återförsäljare
Önskar du bli återförsäljare av mina produkter?
Va skoj! Läs igenom allmänna villkor nedan och fyll sen i ansökan (klicka på rubrikerna).
Mvh Henrik, SkogsKraft.nu
Allmänna villkor — återförsäljare
Dessa villkor reglerar förhållandet mellan Återförsäljaren och SkogsKraft med företagsinformation:
SkogsKraft
Box 169
311 51 Ätran
E-post: kundservice@skogskraft.nu
Företaget innehar F-skattsedel och är momsregistrerat sen 2011.
SkogsKraft förbehåller sig rätten att när som helst företa ändringar i dessa villkor. Ändringar i villkoren publiceras på www.ebutik.skogskraft.nu/aterforsaljare och träder i kraft omedelbart, de ändrade villkoren anses accepterade i samband med ny beställning.
1. Ansök om att bli återförsäljare (ÅF)
Ansök om att bli återförsäljare i formuläret på denna sida.
När du ansöker om att bli återförsäljare intygas att:
• alla uppgifter som lämnas är korrekta.
• det finns ett registrerat företag.
• du har läst igenom, och följer alla punkter i, detta villkorsavtal “Allmänna villkor — Återförsäljare”.
Detta avtal är bindande mellan ÅF och SkogsKraft efter första beställningen. SkogsKraft förbehåller sig rätten att neka företag att bli återförsäljare, utan förklaring. Detta kan t.ex. bero på geografisk plats etc.
2. Beställning
Beställning sker direkt via SkogsKraft webbshop – www.ebutik.skogskraft.nu
Minsta ordergräns per beställning är 6250 kr (inkl. moms). SkogsKraft förbehåller sig rätten att produkter kan sälja slut, vilket innebär att produkt /er inte alltid går att beställa.
2.2 Ångerrätt
Ångerrätt gäller inte för dig som ÅF. SkogsKraft gör heller inga återköp från ÅF.
3. Priser
Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) inklusive moms och exklusive ev. fraktkostnad. SkogsKraft har när som helst rätt att ändra priser. Ändring /ar träder i kraft omedelbart och gäller alla beställningar som placeras därefter.
3.1 Rekommenderat försäljningspris
Du som ÅF väljer själv vilka marginaler du vill ha på produkterna vid din slutförsäljning.
4. Betalning
Företagsfaktura via Payson
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (“företagsfaktura”).
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (“Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
5. Frakt och leverans
Paket skickas enbart inom Sverige, till närmsta utlämningsställe för DHL. Leveranstid är ca 1 vecka från beställning. Sök ditt paket här.
Som ÅF /kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Du får ett mail till den e-postadress du angivet vid beställning när produkten skickas. Du får sen avisering via sms om utlämningsställe. SkogsKraft kan tyvärr inte ta något ansvar för logistikombudets leveranstider och /eller hantering.
5.1 Om en beställning inte kommer fram
Som ÅF /kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Vänligen kontakta DHL i första hand om en beställning inte kommer fram inom 5-7 arbetsdagar efter att den är skickad (aviseras via mail till den angivna e-postadressen vid beställning). Vänligen kontakta även SkogsKraft vid utebliven leverans.
5.2 Kontroll av försändelse, transportskador och reklamation
När beställningen levereras hos ÅF så är det ÅF’s ansvar att kolla igenom leveransen och kontrollera mot följesedel att det är rätt produkter och rätt antal. Kontrollera även att produkterna är hela. Om det uppstått ett fel i leveransen kontakta SkogsKraft på kundservice@skogskraft.nu omgående.
Upptäcker du skador på gods skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan, kontakta även SkogsKraft. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan, och därefter även kontakta SkogsKraft. Märk väl att transportskador anmälda senare än 7 dagar efter mottagandet inte ersätts.
5.3 Outlösta paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur så fakturerar SkogsKraft dig för de fraktkostnader som uppkommit för tur och returfrakt samt för arbete med hantering av varorna.
6. Produkter
SkogsKraft förbehåller sig rätten att förändra produkter ⏤ både utseendemässigt och tillhörande produktinformation. SkogsKraft förser sig även rätten att upphöra produktion av produkter och därmed inte längre erbjuda dessa till försäljning för ÅF.
7. Ansvarsbegränsning
SkogsKraft ansvarar inte för fel, förseningar eller andra omständigheter som sker utanför företagets kontroll (Force Majeure). Sådan omständighet kan exempelvis vara, men är inte begränsat till strejk, eldsvåda, pandemi, olycka, arbetskonflikt, krig, översvämning, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans för leverantör.
SkogsKraft reserverar sig för eventuella tryckfel, uppenbart felaktiga prisuppgifter, felaktigt lagersaldo samt slutförsäljning av produkter. ÅF ansvarar för att läsa igenom och förstå produktinformation innan beställning.
SkogsKraft kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta färgnyans på grund av färgskillnad som kan förekomma beroende på bildskärm, redigering samt upplösning. SkogsKraft tillverkar de flesta produkter för hand.
8. Återköp av lager
SkogsKraft gör inga återköp av lager.